måndag 1 juni 2009

28 dagar och tanke som fastnar

Jag tog mig igenom dagen igår och den blev bättre. Fast jag fick kämpa med maten, känslorna och tankarna. Mina tankar fastnar i samma loop och tar inte hela varvet runt. När jag tar mig tiden och försöker köra tanken varvet runt ser jag saker på ett annat sätt. Men det går så sakta att vrida runt tankarna och så snabbt att fastna i det invanda mönstret att bara skylla allt på mig själv.

Men idag är det 28 dagar utan kompensation eller hets! Det är det positiva som jag klamrar mig fast vid. Det har inte gått utan kamp för jag märker ju så väl nu när jag vill hetsa eller kompensera. När jag har det jobbigt med känslorna. Och det har jag ju dagligen nu när jag håller på att bearbeta dem...

1 kommentar:

marie sa...

Bra jobbat, ännu en vecka.
ja det är nu du ska våga känna det du tidigare stängt av med hets/kopensation, så vist blir det tufft.Men nu vet du att du kan, så stå på dig. En sekund, en timma och en dag i taget/Marie