måndag 8 juni 2009

35 dagar

Ännu en vecka som jag inte har kompenserat eller hetsat på!
Jag fixade helgen fast det var det jobbigaste på länge.
Känner mig starkare idag för att jag fixade gårdagen trots hur jag mådde. Trots att jag mådde dåligt kände jag detta istället för att döva känslorna som jag gjort förut med kompensation.

Jag fick denna av en vän:

Att vara stark är inte
att aldrig falla,
att alltid veta,
att alltid kunna

Att vara stark är inte
att kunna hoppa högst eller vilja mest.
Att vara stark är inte
att lyfta tyngst,
att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft,
att ta del av den,
att falla till botten,
slå sig hårt och resa sig igen.

Att vara stark
är att se ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.


Och jag kämpar.
Jag kämpar varje dag.
Och för varje dag som jag klarar så vinner jag och ÄS förlorar.

2 kommentarer:

IaFia sa...

Tankvärt!

petra sa...

Grattis till 35 dagar! Visst är det underbart! Vi är starka! Hoppas att det är ok att jag kopierar texten? Kram på dig