tisdag 2 juni 2009

Övermodig

Jag har fortfarande en bra dag men den har fått sig en törn. Jag kände mig ju så stark och duktig så jag ställde mig på vågen. Inte smart. Inte alls. Men jag vart övermodig. Hade ju inte vägt mig denna vecka och tyckte ju att det kändes som om jag hade gått ner. Men icke då. Det var något hekto upp. Upp! Inte mycket, men upp! Varför satt då tröjan bättre idag?
Blev arg på mig själv för att detta störde mig så mycket. Varför ska min våg bestämma hur jag mår? Deppade inte ihop men det sänkte humöret rejält. Så, återigen kan jag konstatera att jag är inte kompis med vågen. Och jag ska inte ställa mig på den! Men den drar mig till sig...

1 kommentar:

petra sa...

Åh, vad det där är jobbigt! Jag kämpar varje morgon för att inte väga mig..Försöker hålla det till en gång i veckan. Det är inte alltid det lyckas. För några månader sedan vägde jag mig flera gånger om dagen, så det har blivit bättre, men inte bra. Jag vet att jag borde slänga ut vågen, men klarar inte det. ännu...Det får förhoppnings vis bli nästa steg mot tillfrisknandet. Viktfobin är tyvärr fortfarande för stark.