söndag 14 juni 2009

Slappardag

Regnet tar visst aldrig slut...

Har inte kört näsan utanför dörren idag. Den planerade promenaden regnade in. Fast jag kände för att röra på mig kände jag inte för att bli en blöt Tokerina. (Och det är värre syn än en blöt katt.)

Så det vara bara att acceptera läget. Så jag har bearbetat rastlösheten. Övat på att inte göra något. Och det har gått bra.
Jag har kollat på två filmer och läst boken. Lyssnat på radion. Och det har känts ok.
Visserligen har jag även hunnit diska, städa och tvätta lite men det är ju inte samma sak som att träna...

Pulsen i kroppen är nere på låg nivå. Som det ska vara ibland. Bådar gott inför semestern om jag kan koppla av.
Och jag är inte som ett flipperspel i kroppen utan faktiskt lugn.

Har precis ätit en god middag och ska nu fortsätta läsa min bok.

Inga kommentarer: