måndag 8 juni 2009

Något händer i mig

Dagen idag känns bättre och bättre. Har en helt ny känsla i kroppen. Helgens kamp har gett mig styrka och hopp.

Ikväll kom jag tom på mig själv att jag satt och log. Helt ensam i soffan så satt jag och log. För jag mådde bra.

Det händer saker i mig. Bra saker.

Saker kommer upp till ytan. Inget ska gömma sig i mörkret mer.

Jag kan och jag är stark. Jag tar mig ur det svarta mörkret.

Jag är inte värdelös.

Jag är INTE värdelös!

Märker du din skit-Bulimi? Märker du vad som pågår? Känner du hur du försvagas?
Lika bra att du ger upp! Du är inte välkommen här längre.
För du är inget värd.

Men jag är guld värd!


Eftersom det kan svänga snabbt både upp och ner så ska jag nu försöka minnas detta nästa gång jag tvivlar på mig och när jag mår dåligt. Att jag mår bra efteråt när det kommit ut. Att jag kan. Att jag inte är värdelös. Jag är INTE värdelös!

Inga kommentarer: