fredag 5 juni 2009

Helgens utmaning

Fredag och helgen är här. Denna helg har jag som utmaning att äta ute. Jag ska äta både lunch och middag idag på restaurang. I morgon kommer jag nog att äta ett mål ute med. Och jag ska försöka koppla av. Inte tro att alla tittar på mig och att de tycker att jag äter för mycket. Ikväll ska jag även ta nåt glas alkohol fast jag äter så mycket och ska försöka njuta av det. Och inte tänka på hur många kalorier det är i alkoholen.
Hjärnan kommer alltså att få sig en rejäl utmaning igen. Vet hur jag brukar reagera när jag äter ute men jag ska verkligen försöka koppla av och njuta av mina vänner som ska göra mig sällskap.

Men jag har kvar en känsla från igår. Jag fick en komplimang igår och jag kunde ta åt mig av den. Så ska försöka hålla kvar det i kroppen och sträcka på mig idag. För jag kan!

3 kommentarer:

Grete sa...

Lycka till i helgen vännen, tror du kommer klara det galant! Kramar

petra sa...

Sträck på dig, det gör du rätt i!! Ha det så trevligt med dina vänner i helgen!

inte drabbad? sa...

hoppas att det går bra och att du får en trevlig helg :)