söndag 10 maj 2009

Skratta från hjärtat

Blev bjuden på en Ålandskryssning av en vän. Jag ville träffa henne och tyckte det skulle vara skönt att komma hemifrån och slippa tankarna ett tag så jag åkte med igår. Jag har haft det mycket trevligt men självklart kom tankarna och ångesten över kalorierna i går kväll. Maten gick bra, jag åt alla mina 6 mål i går men sedan drack jag ju tre glas alkohol... Och alla vet ju hur många kalorier det är i alkohol. Jag brukar äta mindre och träna innan när jag vet att jag ska dricka alkohol för att jämna ut kaloriintaget. Igår tränade jag inte och jag åt. Jag överåt inte utan jag åt det jag skulle men jag åt.
Vart jobbiga tankar igår ikväll och sedan såg jag alla glada människor som inte går och tänker på en massa idiotsaker. De lyckliga människorna som bara är de som de är och som skrattar från hjärtat. Jag vill också kunna skratta från hjärtat. Jag vill kunna släppa alla dessa idiotiska tankar för att kunna tänka andra glada vackra tankar.

Men jag kompenserade inte. Och i morse gick jag upp kl åtta och åt frukost. Jag har ätit alla mål förutom kvällsmellanmålet och det ska jag äta straxt. Så med andra ord, jag mådde skit men jag gick vidare. Jag gick vidare på den väg jag ska ta för att bli frisk. Så jag kan tänka andra tankar och att jag kan skratta från hjärtat. Jag är på rätt väg.

2 kommentarer:

Sofie sa...

:) bra!

IaFia sa...

Jag skulle kunna vara en av dem som ser så där glad ut, en av dem som man tror inte har några som helst bekymmer. Det syns inte alltid utanpå hur man mår inuti. Att sträva efter det perfekta är kanske inte rätt väg. Livet har sina up-and-downs, för alla. Men jag vet precis vad du menar med att man vill skratta från hjärtat, har själv skrivit inlägg om ungefär samma sak tidigare.