tisdag 19 maj 2009

Orkar jag?

Dagens skit:
I morse kände jag mig stor och bulimin ansatte mig hårt med negativa tankar. Dagen fortsatte sedan med att en kompis svek. Och innan middagen tjafsade jag lite med dottern och jag tog åt mig. Jag ska inte ta åt mig, men jag är inte där är att jag kan låta saker rinna av mig. Har inte utvecklat gåsfjädrar än.

Dagens bra:
Jag vågade ringa min syster och säga "prata med mig, jag mår skit". Första gången jag vågar störa någon med mitt. Kändes bra efteråt. Och bulimin ansatte mig hårt men den vann inte över maten. Jag har ätit idag med och inte kompenserat trots morgonen.

Har tvekat idag om jag verkligen orkar kämpa. Vet vem det är som pratar i mig då, men det är tufft. Bara att erkänna att det är så och att jag mår skit.
Orkar jag? Vet inte, men jag kan inte ge upp. Så resan går vidare.
I morgon är en ny dag. Med nya utmaningar. Jippie...

Inga kommentarer: