fredag 15 maj 2009

Jobbig dag

Så trött och sån huvudvärk. Har haft en väldigt jobbig dag. Har känt mig stor/fet så det har varit jobbigt att äta. Vill dra ner på maten. Jag har inte gått upp i vikt men ändå känt det så. Det är säkert något annat jag känner som jag inte kan identifiera än. Eller så är det att jag återigen insett att jag verkligen inte tycker om mig själv. Jag kan inte leva upp till de krav jag ställer på mig själv och jag kan inte förlåta mig själv för att jag inte gör det. Men det ska ändras. Jag ska ta bort bulimin ur mitt liv och istället lägga energin på att må bra. Jag är värd bättre. Tror jag. Nej, jag tror inte. Jag vet att jag är värd bättre.

1 kommentar:

IaFia sa...

Ge dig en klapp på kinden istället! Se till hur fantastisk duktig du är som tar tag i dina problem. Att du äter fast du tycker att det är så jobbigt.

Du behöver inte vara perfekt, vare sig för dig själv eller för din omgivning. Det går att skratta ändå. Man förtjänar sin plats ändå! Jag vet vad jag pratar om - been there ;-)