lördag 16 maj 2009

Resan

en natt
en sista natt
av sömnlöshet
unkenhet fyller varje por

föds jag nu i detta virrvarr av beslutsamhet
ger min ensamhet styrka i denna kropp

kan jag öppna alla dörrar i mig
bara andas och njuta
varhelst jag hamnar
med stolthet trotsa stormen utanför
hör vintern dör

det kommer en tid till varje människa
när ett steg ska tas åt något håll
men mörker runt omkring

här står jag nu med väskan packad
men med varje andetag mot nästa dag
får rädslan mera makt

men jag
jag kan
resa mig mot vinden och stå stark
när en längtan föds kan den aldrig mera dö
och livet tar sig vägar även utan mig
hellre då väljer jag

Text ovan: Resan av Eva Dahlgren



Min längtan att bli frisk kan aldrig dö.
Jag ska öppna mina dörrar och trotsa rädsla och mörker.
Jag väljer mitt liv.

Inga kommentarer: