onsdag 26 augusti 2009

Svettigt och kul!

Har tränat ett jympapass på Friskis. Jag som inte har någon kordination alls enligt mig själv. Men det har jag! Det var jättekul! Så skönt att få röra på sig igen. Svetten rann och flåset har verkligen försämrats på 4 månader men jösses så kul! Jag log hela passet! Tog i rejält.
Och jag skämdes inte för att jag inte kunde alla rörelser. Jag bara njöt. Och gömde mig inte i hörnet eller längst bak. Stod mitt bland alla andra.
Det var dessutom lite dansrörelser. Skaka höfter och rumpan. Sånt har jag också hatat. Men jag gjorde som ledaren och log då med.
Och det var ett gäng killar där. Några såg bra ut. (Inte lika snygga som B men ändå) De tittade på. Jag brydde mig första minuten sen var det så kul så jag glömde bort dem. Jag glömde bort att försöka se snygg ut och hålla in magen samtidigt som man ser ut som ett proffs. Är det underligt att jag inte tyckt om jympa förr när man inte kunde koncentrera sig på träningen utan hade fullt sjå med annat? Jag kommer fortfarande köra andra träningar som jag gjort förr men kommer garanterat att gå och skaka rumpan igen med ett leende på läpparna...

3 kommentarer:

Linda sa...

Åh, det låter helt underbart! Friskis är såå kul, eller hur.
Och så duktig du var som kunde njuta.

Anonym sa...

Vad härligt att du hittat en träningsform du gillar och kan fokusera på den istället för en massa annat. Fortsätt så:)/ Lillamy

Lisa sa...

Inspirerande läsning!