måndag 17 augusti 2009

105 dagar

15 veckor fria.
15 veckor som har inneburit en massa arbete.
15 veckor som har inneburit en enorm förändring.
15 veckor som har öppnat mig för ett liv.

När jag började behandlingen så tvivlade jag på att jag skulle kunna må bättre eftersom jag mått så dåligt så länge. Men jag kunde. Och jag kommer fortsätta kunna. Jag har arbete kvar för tankarna man har haft i 18 år försvinner inte lika fort. Men jag är starkare nu och kan slåss mot dem ännu bättre. De kommer aldrig att vinna mer.

1 kommentar:

HoneyIce sa...

Grattis! Vad roligt! Jag känner så väl igen mig i dina tankar. Jag går åxå i behandling för BED/Bulimi, sedan i maj förra året. Jag har varit sjuk sen jag var 20 ungefär, och nu är jag 35. Så i snart 16 år har jag slagits med monstret som bott inuti mig. Vägen är så lång och tung ibland, och jag blir så trött på att äta, andas och leva "mat"... Men jag hoppas att jag snart vågar kliva över den väldigt höga, sista tröskeln, så att jag kan bli "frisk", på riktigt... Många styrkekramar och omtanke till dig! /HoneyIce