söndag 2 augusti 2009

Smal och fin? Inte längre...

Pratade med en gammal kompis idag som jag inte pratat med på ett tag. Berättade att jag var sjukskriven och gick på behandling för min bulimi. Får då till svar: "Men du som var så smal och fin när vi sågs senast?"
Ok. Alltså är det smal = fin. Gå upp = ful. Alltså måste jag gå ner. För jag har gått upp sedan jag träffade henne.

Blir så trött på att det alltid ska kommenteras om vikt, inte bara till mig utan i hela samhället. Och det är alltid att "vad fin du är när du gått ner" och liknande.
Och smal och fin ska man va.
Idag är jag inte smal. Och alltså inte fin.

Men jag är jag. Och jag kämpar hårt för att vara jag och att acceptera detta och försöker tycka om mig själv. Och jag har accepterat vissa saker.

Men jag är inte smal. Och alltså inte fin...

1 kommentar:

Linda sa...

Vet ju inte hur du ser ut men jag tycker din personlighet verkar vara jättefin och jag gillar det jag ser.
kram