söndag 30 augusti 2009

Konflikter

Konflikter är inte lätt. Jag har haft en i helgen. Med mitt barn. Väldigt jobbigt. Men jag går åt rätt håll. Jag tog konflikten istället för att backa undan. Jag stod på mig. Jag säger kanske inte alla saker på rätt sätt men jag försöker. Och jag kunde gråta för att det var jobbigt och sedan slappna av mer igen. Jag tryckte inte ner mig själv och tog inte på mig skulden för att konflikten uppstått. Allt är inte mitt fel. Jag är inte oskyldig men allt är inte mitt fel.
Men det var tufft. Hela mitt inre var i uppror. Men jag överlevde. Trots allt. Jag hänger i.

2 kommentarer:

Linda sa...

Konflikthantering är så jäkla svårt men gud vad bra att du inte backade utan stod kvar. Det gör dig till en inte bara bra människa utan även till en bra mamma.

Marie sa...

Jag hör att det är nya begrepp som håller på att bli dina motton
"Ensam är stark" kan kanske bytas mot, "tillsammans kan vi". Sårbar = stark, Våga = sårbar, framsteg = Våga.
Fortsätt så!
Kram
Marie