tisdag 4 augusti 2009

Mitt ansvar

Skönt att vara tillbaka i rutinerna igen men samtidigt var det skönt att känna att jag klarade mig själv under ledigheten. Fast då var jag ju ledig och gjorde var jag ville. Kommer bli en helt annan sak när jag ska tillbaka till jobbet. Det är väl där min största oro inför framtiden ligger. Att jag ska falla tillbaka i gamla mönster och ta på mig för mycket och trycka ner mig själv igen. Och det är bara en person som kan se till att det inte blir så. Jag själv. Visst kanske jag kan få hjälp av kollegorna men jag måste tala om jag behöver det och i så fall vilken hjälp jag behöver. Så ansvaret är mitt. Det gäller ju hela mitt liv. Det är bara jag som kan se till att det blir bra.

1 kommentar:

Linda sa...

Du får väl fortfarande stöttning av din läkare och du har väl någon att prata med och som kan stötta och hjälpa? Är övertygad att du kommer att klara det med glans ochhelt rätt som du säger att du måste säga till när det blir för mycket och helst be om hjälp innan.
kram