fredag 7 augusti 2009

Hålla in magen

Jag håller ju alltid in magen. Det tillhör ju vardagen för de flesta av det kvinnliga könet men för oss ätstörda har det en ännu starkare innebörd. Jag ska alltid hålla in magen så jag knappt kan andas.
Har fått frågan på behandlingen "vad skulle hända om du inte höll in magen?" Ojojoj, alla skulle ju se hur tjock jag är! Eller?
Jag kommer på mig själv mer att jag inte håller in magen lika förtvivlat mycket. Kommer på mig själv att jag glömmer att hålla in den så mycket det bara går. Visserligen håller jag in den lite och det kommer jag nog alltid att göra men jag kan andas igen. Och jag kan se och märka andra människor och andra saker om jag inte hela tiden koncentrerar mig på att hålla in magen.
Vad mycket mer man ser och känner när inte skallen är full av ätstörningstankar dygnet runt!

Och: Ingen har påpekat att jag ser tjock ut när jag glömmer hålla in magen. För det är ingen som går och kollar på min mage varje dag förutom jag själv. Det de ser är en gladare Tokerina.

Inga kommentarer: