lördag 1 augusti 2009

Restaurangbesök

Idag ska jag inte vara själv. Ska iväg och träffa en kompis och ikväll ska vi gå ut och äta. Vilken skillnad det är för mig att äta ute nu mot förut!
Jag slänger ju inte pengarna i sjön längre genom att först äta och sedan göra sig av med det direkt... Och stressen över hur toaletterna såg ut på restaurangen, om de var så jag kunde kompensera utan att någon hörde är borta. Toalettbås var mardrömmen förut...
Men även hur avslappnad jag är mot de övriga på restaurangen och även den som är med mig. Förr koncentrerade jag mig på alla andra, det gör jag inte längre. Visst finns tankar kvar ibland men inte alls som då när jag enbart såg hur mycket alla andra åt. Hur mycket lämnade de kvar på tallriken.
Var ute i torsdags med och kom på när vi hade ätit klart att jag inte hade observerat något annat bord under måltiden. Inte ens mitt sällskap, utan åt min portion, pratade och njöt av en trevlig kväll.
Så det går att ändra sig. Ska bara se till att det blir så varje gång. Är inte där än, men är på väg!

Inga kommentarer: