söndag 19 juli 2009

Utan matdagbok

From i morgon ska jag testa att köra utan matdagbok ett tag.
Ska bli skönt att slippa komma ihåg att hela tiden fylla i och att inte glömma pappren nu när jag åker runt lite på semestern.
Men samtidigt är jag lite orolig eftersom jag är nojig över vikten nu att jag ska dra ner på maten. Att glömma maten när jag inte har kollen på mig själv i svart på vitt på papper. Nu är bara kollen i mitt huvud att minnas och att se till att jag äter det jag ska.

Vet inte om jag vågar lita på mitt huvud... Har en djävulsk inneboende vid namn bulimi som vill göra sig hörd. Försöker vräka skiten men hon är envis och viskar så mycket till mig.

3 kommentarer:

Linda sa...

Lycka till imorgon och återgäldar dina goa styrkekramar

Victoria sa...

Kom ihåg en sak:

"Det som inte dödar dig gör dig bara starkare"
Du kommer att klara det så länge du har viljan och all dess kraft med vid din sida~

Grete sa...

Håller tummarna för dig, går det bra för en av oss blir vi alla lite starkare. Kramar