söndag 26 juli 2009

Tjock-dag

När man lider av bulimi lär man sig att det svänger snabbt...

När jag vaknade i morse kändes det skit direkt. Har en "tjock-dag". Känner mig tjock, stor, enorm. Jag vet inte vad det beror på. Har funderat på vad det är som spökar men kan inte komma på det.
Ville helst gömma mig idag helt och hållet. Men gick iaf ner till affären då jag behövde mjölk och knäckebröd. Och inne i affären finns det en massa hets-mat. Jag handlade ingen sådan men det var inte lätt att ta sig runt i affären.
Jag såg bara alla bakelser, tårtor, godis, ostbågar, ost, pasta och creme fraiche, bröd... I mitt huvud gick orden "bara idag. Gör ett undantag bara idag. Det är ingen fara om du hetsar och kompenserar idag när du ändå känner dig tjock."
Grät nästan i affären innan jag kom ut därifrån med bara de två varorna jag skulle ha. Kassörskan såg medlidande på mig när jag hade tårar i ögonen. Sedan hem och storgråta.

Är så trött på att behöva slåss med bulimin!
Jag vann idag med eftersom jag inte gav efter. Jag har ätit enligt matplanen hela dagen. Inget mer, inget mindre. Men jag mår illa nu efter middagen. Jag åt en portion, en normalportion så jag ska inte må illa. Illamåendet sitter i huvudet.
Jag är så trött på att ha bulimin i mitt huvud! Jag är trött på att vara stark och kämpa. Jag är så trött...
Men det är nu min envishet är bra. Den som gör att jag inte ger upp fast jag är så här trött. Jag fortsätter kämpa, för min skull. Vet inte riktigt hur jag orkar men jag gör det. För att bli av med skiten i huvudet.
Men jag är så trött på att kriga med bulimin varje dag.

Och hur många tårar kan jag gråta?

1 kommentar:

S sa...

Du vann! Även om det bara känns jobbigt just nu så är det ett steg framåt som du kan vara stolt över.

Har läst lite i din blogg och du beskriver så väl hur det känns...Men du är modig som vågar gå i behandling, jag har aldrig vågat ta det steget.

S