torsdag 23 juli 2009

Bokat tid

Jag har äntligen ringt till tandläkaren och bokat tid för undersökning. Fick tid i början av september, det var väntetid. Jag har inte varit hos tandläkaren på flera år för när jag var där senast sa hon att jag hade flera begynnande små hål. Jag förstod ju varför och jag vågade inte gå tillbaka om hon skulle förstå att jag hade Bulimi.
När de undersökte mig på ätstörningsenheten sa de att min emalj är nedsliten så jag måste prata med tandläkaren om att jag lider av bulimi så hon kan undersöka tänderna utifrån det. Hade fortfarande inte vågat ringa men idag tog jag mod till mig. Min gamla tandläkare är mammaledig så jag börjar från noll med en ny. Och det första hon ska få höra av mig är att jag har bulimi men är på väg att bli frisk.

Så nu håller jag tummarna tills dess att mina tänder inte är för sabbade.
Ännu en sak som bulimin har sabbat. Men den kan inte sabba något mer då jag ska bli frisk.

4 kommentarer:

Bullen sa...

Vad modig du är som går dit!! Jag borde också... Har inte vågat på flera år jag heller. Min sambo är extremt noga med sina tänder (fluortabletter, tandtråd, flera olika borstar, speciell tandkräm...) och han påpekar alltid för mig att jag borde besöka tandläkaren, men jag vågar inte! Jag vill inte veta! Den jävla bulimin har ju förstört så mycket annat (jag har bl.a. en pacemaker på grund av den), så jag vill inte höra om fler saker den har sabbat för mig.

Hoppas att allt går bra för dig på besöket dock, jag håller tummarna!

Sofie sa...

Du är så stark! Hoppas att du själv vet om det !! KRAM!

Linda sa...

Bra jobbat än en gång, håller med Sofie hoppas verkligen att du förstår och vet om hur duktig och stark du är. Kram

Victoria sa...

Du är modig som går dit. Att gå dit även fast man knappt kan förbereda sig för det värsta. Jag var inte ett skit orolig. Borstade tänderna med eltandborste, tandtråd, tuggummi efter varje måltid. No problem. Hade 4 fina hål i tredjegraden, hehe...

Men du är inte iallafall ensam. Har hört att staten till och med har satt ett specialpris hos folktandvården för folk med ätstörningar eftersom att de sällan kan ha felfria tänder. Skruvat va?

Du är stark, kom ihåg det!