fredag 3 juli 2009

Äta ute

Denna vecka har jag ätit ute i tisdags, i går och ska äta ute idag. Roligt men det är ju även övning för mig. Att äta ute bland alla andra och kunna koppla av. Inse att ingen bryr sig om vad och hur mycket jag äter.
Men det som är jobbigt för mig är att jag ännu ser hur mycket andra äter. Jag måste äta upp portionen eftersom jag är i behandling. Många andra (speciellt kvinnor) lämnar en del mat. Genast kommer då mina tankar, vad tänker då alla om mig eftersom jag äter upp allt? Att jag är ett hungrigt matvrak som inte tänker på min figur? Och vilka tror jag tänker detta? De kvinnorna som lämnar. Tror de ser ner på mig. Att jag är sämre och har sämre karaktär.

Men igår slog mig tanken. OM de nu skulle iaktta mig, kanske de då kan vara lite avundsjuka för att jag äter allt? Att det kan se ut som om jag njuter av livet och att jag inte lämnar mat för att man "ska" äta "tjejportioner"? Så som jag har tänkt i alla år?

Det stör mig inte lika mycket nu som förr, men tankarna finns där ibland. De kommer nog finnas där i länge än. Men så länge jag känner att jag bryr mig mindre och mindre om vad andra tänker och bryr mig om att jag ska må bra så är jag på rätt väg.

Inga kommentarer: