måndag 2 november 2009

Värd

Var ingen höjdardag det här... Blåst ute, osäkerhet inne. Och lite smärta i kroppen. Har gjort illa mig. Förra veckan. Inget allvarligt eller stort men har fått en infektion. Gör ont. Och varför får man då en tanke att det det jag är värd? Den försvann visserligen igen men jag vill inte ha den tanken alls! Jag är inte värd att ha ont. Så jag gjorde tvärtom idag. Jag brukar inte vilja gå till läkaren. Går inte dit förrän jag varit döende. (Känner vi igen det svart vita tänket kanske som vi bulimiker har/har haft?)
Men idag gick jag till syster och kollade. Kändes dumt men ok. Jag var värd att kollas. För jag är värd att inte ha ont. Visserligen fick jag dubbelt så ont efter hon hade rengjort men det är ju en annan historia...

Men det är fortfarande kul att jag blir stolt för att jag gör tvärtom!

Inga kommentarer: