tisdag 3 november 2009

Envisa jävlar, både jag och bulimin

Idag har jag fullt upp på jobbet med möten och annat. All stress från förr slog till redan igår kväll. Kände prestationsångesten komma. Sovit dåligt. Vaknade tidigt. Ville gå till jobbet tidigt. Ville inte äta, ville träna. Men gjorde tvärtemot. Jag ska inte låta bulimin vinna såna här dagar. Jag åt frukost. Jag gick inte tidigare till jobbet. (Tack vare en vän som pratade med mig i telefon)
Och på lunchen följde jag med till en lunchrestaurang. Lät grönsakssoppan stå kvar i kylskåpet. Kändes bra på vägen dit att ge bulimin en spark i röven om att det är jag som bestämmer. Men vi var fyra kvinnor som var med och åt. Och jag åt upp allt för att bevisa vem som bestämde. Var ingen enorm portion utan helt normal. Gissa vem som var den enda som åt upp sin portion?
Vad börjar då? "Oj,jag åt för mycket, jag skulle inte ätit allt, jag skulle lämnat, vad ska de tro om mig nu, nu skäms jag, varför har inte jag karaktär att lämna etc etc..." Jag är envis men jag måste säga att den jävla bulimin också är det! Så idag är det extra noga med mellanmål och middag. Ska INTE äta nåt litet till middag pga lunchen. För jag ska vinna denna fighten idag med!

Nu ska jag fortsätta med nästa möte. Och jag måste inte överprestera för att bevisa något. Inte alls. I am what I am and what I am need no excuses!

Inga kommentarer: