fredag 24 april 2009

Vill försvinna

Idag är det ingen bra dag. Jag fick inte ökning på lönen som chefen lovat. Måste fråga varför och det känns jobbigt. Stressar för att hinna så mycket som möjligt innan jag börjar på behandlingen. Känner mig därför ouppskattad. Jag sliter för att hjälpa till men är inte värd någon löneökning? Sedan kommentarer igår kväll från dottern som gör att jag känner mig ännu mer värdelös och egoistisk.
Alla andra mår bättre när jag bara finns för att serva dem. Varför då satsa på mig själv? Då mår ju bara en människa bättre? Måste ju vara bättre att flera mår bra än bara en.

Idag vill jag bara försvinna.

4 kommentarer:

Sofie sa...

...men ta inte ut det på maten bara....
Ta hand om dig idag ! och njut av solen som förhoppningsvis visar sig över dig:) kram

IaFia sa...

Stå på dig! Folk försöker med samma gamla mönster tills de förstår att det inte längre går. När du är som svagast är det viktigast att vara som starkast. Inte lätt.

Slit inte ihjäl dig innan behandlingen. Du skall dit för att du har ett problem och det är ok att ha det! Du har förmodligen räddad andra när de inte mår bra och nu är det din tur att få backa lite. Ta vara på dig, det finns bara en av dig!

IaFia sa...

räddat skall det vara, inte räddad...sorry

Marie sa...

Först kan det upplevas som om bara en mår bra när man står upp för sig själv.
Så småningom kommer andra att följa i dina spår, men det tar tid. Din dotter lär sig att det är ok att ta han om sig själv, och att det innebär ett nej till andra ibland.
Sann egoism(kärlek), som inte utnyttjar andra, får människor att våga växsa. Kram/ Marie Söderberg