tisdag 7 april 2009

Komprimerad historik

Fick via en annan blogg en undran om vad jag lider av för ÄS så jag tänkte att det är väl lika bra att ta en lite längre presentation fast även denna väldigt förkortad och förenklad. Jag får ta detaljerna av min historia vart efter.

Jag lider av bulimi och kompenserar genom kräkningar. Det hela började för snart 20 år sedan då jag mötte en gammal jobbarkompis som grattade mig till den nya graviditeten. Och det var jag ju inte... Den dagen stoppade jag fingrarna i halsen för första gången. Sedan dess har jag bara ökat min sjukdomsgrad.
De senaste 10 åren har inte varit roliga. Men jag har alltid lyckats hålla det hemligt för alla. Har bibehållit min fasad utåt av "duktig kvinna som är stark och klarar allt". Men under slutet av förra sommaren började det att bli för jobbigt att spela min roll och jag började fundera på att göra något åt det. Det tog mig sedan ett halvår innan jag vågade ta steget och be om hjälp.

Men nu är det nog och jag ska inte fortsätta vara Tokerina med bulimi. Jag ska inte fortsätta med att hata mig själv.

Resan kommer varken att bli lätt eller rak men den ska genomföras!

Inga kommentarer: