måndag 1 februari 2010

Vågar prova nytt

Jag har i flera år avstått från att prova nya saker. Eftersom ÄS gjort att jag tyckt att jag varit värdelös har det inte varit någon ide att bevisa det för alla andra, de visste det ju redan. (Visst, i mitt huvud var det så... Inte i verkligheten.)

Och jag har länge velat prova långfärdsskridskor. Men inte gjort. Av flera orsaker: kommer inte klara av det, ser tjock ut i varma kläder, kommer slå mig, kommer skämma ut den som är med osv... Lysande ursäkter va? Inte alls!

Igår åkte jag långfärdsskridskor för första gången i mitt liv. Och visst, jag var inte graciös alls. Viftade med armar och såg säkert inte klok ut. Gjorde en vurpa med och slog i knät. Och trots detta var det kul! Och jag gjorde det, jag gav inte upp!
Livet pågår. Mitt liv. Som jag lever och provar saker i, upplever saker. Mitt liv. Mitt nya liv!

Inga kommentarer: