tisdag 2 februari 2010

Helvete

Går igenom ett helvete nu. Har fått mail av min syster att hon saknar mig men hon känner att hon inte får plats i mitt nya liv. Eftersom vi inte ses lika mycket nu.
Jag har gråtit tårar i mängder ikväll. Jag har känt sån skuld och haft så ont i ikväll. Men jag kan inte slå på mig själv. Ja, jag har ändrats. Det är jobbigt för min familj. Det är jobbigt för alla som känner mig. Jag beter mig inte som jag gjort i alla år. Jag gör det jag vill nu. Inte det de vill. Det är jobbigt för dem. Det är jobbigt för min syster. Men att jag gör det betyder inte att jag älskar henne mindre. Men hur ska jag förklara detta utan att göra henne mer ledsen? Jag försöker acceptera att jag kanske måste såra människor eftersom jag ändrar mig. Men det är så svårt. Och gör så ont... Vill inte såra någon. Vill göra så att de mår bra. Men jag kan bara ta ansvar för en person. Den enda jag kan ta ansvar för är mig själv. Se till att jag mår bra.

Men det är så svårt när man får såna här reaktioner... Vill helst av allt bara ringa henne och säga förlåt men det kan jag inte. Jag har inte gjort något fel som ändrat mig. Ska försöka förklara för henne i morgon kväll om jag är stabilare då. Och då ska jag inte maila utan gå till henne. Kommer bli skitjobbigt men jag måste. Måste orka.

Är mitt i ett litet helvete... Jag ska ur det men just nu ska jag fortsätta gråta och tillåta mig vara ledsen och sårad.

Inga kommentarer: