måndag 15 februari 2010

Inte ha dåligt samvete!

Jag märker att det här med min syster har bitit sig lite kvar i mig. Jag har märkt att jag börjar fundera på att jag "måste" hinna träffa henne, mina föräldrar, mina vänner, mina... Men det finns inga "måsten" förutom de jag skapar själv i skallen. Ja, det är klart att det finns måsten här i livet, men det här är inte ett av dem. Jag ska inte göra det andra tycker eller vill. Jag ska göra det jag vill och vad jag tycker. Märkte att det kom nu när dottern kom hem tidigare än planerat. Jag har ju planerat andra saker och fick då igår kväll lite dåligt samvete för att jag är upptagen några kvällar nu när hon kommit hem. Och hur smart är den tanken? Jag har ju planerat under de förutsättningar jag hade, kan jag ju inte få dåligt samvete för att det ändras. Så, jag njöt av gårdagen med henne och jag ska ikväll njuta av kvällen på annat håll med B. Jag och dottern hinner ses ändå!

Inga kommentarer: