måndag 8 februari 2010

Äter fast inte hungrig

Har tagit mig igenom igen... Tagit mig igenom oro. Dottern är på resa i Asien och har haft det lite tufft nu i helgen. Och att ha en ledsen dotter i telefonen, skype och mail gör inte mig lugn... Har haft en kraftig oro. Och då försvinner hungern. Hur lite jag än äter så inte blir jag hungrig just då. Så reagerar väl de flesta men det är inte bra för mig. Så jag har ätit ändå, de flesta målen. Har missat några. Så idag har jag varit nog med mellanmål (frukt) och lunch. Och jag känner mig illamående nu. Har känt den känslan hela eftermiddagen. Vill träna bort känslan av illamående. Eller är det oron jag vill träna bort? Fast jag har pratat med dottern idag och det är lugnt igen där nu. Hon är ok. Men är min oro borta eller är det den som spökar?
Så jag andas. Känner och andas. Vem har sagt att livet är lätt? Men jag går framåt. Bakåt är inget alternativ. Jag kan stanna upp men jag kan inte backa. Fel, jag kan men vill inte backa.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad stark du är som vågar skriva om din sjukdom. Kan jag kontakta dig per mail?

Tokerina sa...

Hej!
Det går bra att maila på tokerina@hotmail.com