fredag 18 december 2009

Ska gå!

Nu känner jag igen gamla mönster. Har ju vibbar inför julen som ger osäkerhet. Har tjocktankar och andra tankar om att jag inte duger. Men jag kämpar på för jag vet att det kommer ändras när jag överlevt julen.
Blev bjuden på fest ikväll hos B:s vänner. Och klart jag säger ja, jag vill ju träffa B:s vänner. Men känner igen klumpen jag fick i magen när jag tackade ja. Nervositeten och osäkerheten frodas! Jag som är stå stor nu, vad ska alla tycka? Jag som ska äta jullunch idag då får jag i mig ännu mer mat osv osv...

Så det enda raka för att inte ÄS ska vinna utan att jag är den som är starkare av oss är att gå ikväll. Inte hitta på någon ursäkt för att gömma mig hemma. Stirra rädslan i ansiktet och köra över den.

Så ikväll ska jag på fest vänner! Kommer vara nervös och osäker. Men jag ska på fest, precis som den jag är.

Inga kommentarer: