onsdag 23 december 2009

23:e mot något nytt

Den 23:e idag. Har hatat den 23:e. I år gör jag inte det. Men jag saknar min dotter. För första gången ska jag inte träffa henne alls under helgerna då hon är bortrest utomlands med vänner. Även om hon är vuxen är hon saknad mycket. Vi står varandra nära då det varit vi i många år. Hon och jag. Visserligen har det varit ett av mina problem att jag har försökt vara en superförälder. Eftersom hennes pappa inte varit där så ofta så har jag försökt vara lika bra som två förälder. Det går inte. Jag vet det nu. Jag kan bara vara jag.

Men idag åker jag med B. Lämnar all gammal ångest hemma hoppas jag. Åker till något nytt. Men jag har i hjärtat med min familj. Utan skuldkänslor hoppas jag. Bara har dem med mig.

Hoppas alla får en riktigt God Jul!

Inga kommentarer: