fredag 4 december 2009

Inaktuell beskrivning

Jag har i flera år haft en kort beskrivning av mig själv: Kort, tjock och klumpig. Eller variant 2: Kort, tjock och värdelös. Hade jag en bra dag körde jag variant 1 annars variant 2...

Idag har jag halkat 2 gånger under promenaden till jobbet. Och jag har åter igen lyckats spärra mitt bankkort. Sista gången var i augusti. Jag klantade till det när jag skulle betala på nätet med kort och dosa... : )

Förr skulle jag ha tagit detta som ett bevis på hur klumpig och värdelös jag är. Tagit det som bevis och tryckt ner mig själv och upprepat min beskrivning ännu mer... Som bulimiker så tog jag allt som bevis på sin värdelöshet. Hur orkade jag trycka ner mig själv så mycket i så många år?
Idag blir jag fnissig och kan skratta åt det. Jag blir inte värdelös bara för jag "klantar" mig. Alla gör det ibland!

Life is good... : )

2 kommentarer:

Bundlebug sa...

Ja, det där går nog hand i hand med bulimin, dålig självkänsla helt enkelt, eller inte så enkelt egentligen. Men jag känner igen mig i det du beskriver. Hoppas att jag en dag kan känna att jag är bra som jag är och att det inte kan sättas i relation till min vikt.

emma sa...

din definition av dig själv är samma som min. kort tjock och värdelös, men också fulast.