torsdag 3 december 2009

Kokar av ilska

Är så arg!
Min kollega som sitter i samma rum är överviktig och bantar nu. Jag fixar att hon pratar lite om detta utan att det påverkar mig. Men så har jag en kollega som gillar att retas. Och som inte kan tänka på att han sårar folk när han kommer med vad han tycker är "roliga" kommentarer. När han var inne i vårt rum nu och såg att kollegan tog en banan till mellanmål säger han: Du ska inte äta bananer. Det är så många kalorier i dem och du bantar ju.
Jag blir så jävla (ursäkta språket) arg. Han vet att jag har haft ÄS och genomgått behandling. (Och jag har ju precis lärt mig att äta bananer igen för jag vet mycket väl att det är kalorier i dem!) Och kollegan blir sårad. För hon tar åt sig med.

Så nu sitter jag här och funderar på om jag är för känslig. Ska man tåla såna här kommentarer? Jag vill helst gå ut och prata med honom och säga att det sårar kollegan och att det kan sätta igång griller i huvudet på mig. Men å andra sidan kanske jag är överkänslig?

Om jag ska prata med honom måste jag lugna ner mig lite först. Vill kunna säga det jag tycker på ett bra sätt och just nu ser jag bara rött!

1 kommentar:

emma sa...

INGA SÅDANNA KOMMENTARER ÄR OKEY! anmäl det svinet till din chef!
en kall och idiotisk jäval, jag ursäktar inte mitt språk, för det är absolut inte okey.
han kan lätt straffas för mobbing på arbetsplats!