lördag 12 september 2009

Lever idag

Tanken slog mig idag: Kan jag må så här bra? Och det kan jag. Just nu mår jag bra. Det kommer komma dagar som inte är bra. Men skillnaden är i mitt sätt att tänka.

Förut oroade jag mig alltid för de dåliga dagarna innan de kommit.
I ett förhållande gick jag alltid och oroade mig för att det skulle ta slut. På jobbet oroade jag mig för att jag skulle göra något misstag framöver. Hemma oroade jag mig för att dottern kunde bli sårad av något framöver. Hela tiden framöver... Oroade mig för det som inte hänt. Inte konstigt att man inte kunde njuta av livet när jag hela tiden bara väntade på att något dåligt skulle hända. Jag har framkallat mycket dåligt själv genom att tänka så. Det vet jag.

Nu försöker jag njuta av dagen idag. Njuter av det som är bra idag.
Jag kan inte oroa mig för det som inte hänt än. Det är där skillnaden är så stor för mig.

Jag lever inte för oron i morgon.
Jag lever idag!

Inga kommentarer: