måndag 22 augusti 2011

Höst

Alla pratar om att hösten är här nu. Att det är mörkt och trist och därmed är det kört.
Jag har alltid hatat hösten, den har gjort mig mer deprimerad än vanligt.
Just nu ser jag fram emot hösten. Det kommer vara mycket stök med försäljning av lägenhet som känns inte som precis rätt tillfälle när ekonomin verkar orolig men det löser sig.

Mörkt och trist kan det vara men det kan man ändra. Och det är inte någonsin kört. Det finns andra vägar. I mitt huvud är inte någonting kört. I mitt huvud går allt numera.

Så numera accepterar jag hösten. Det är så mycket roligare att älska, och om det inte går att älska, acceptera. Det är inte dumt det heller. Inte alls.

1 kommentar:

K sa...

JA JA JA! Allting går! Hösten kan vara underbar, jag älskar hösten. Frisk luft, tjocka varma koftor, långa promenader i brinnande löv, svamp, äpplen, bär och soppkvällar. Mysa ner till en bra film, tända ljus, baka, planera julen. Hösten är omtänksamhet och värme, det är min erfarenhet!