fredag 26 augusti 2011

Gå emot

Mina gamla reaktioner kommer fram i stress.
Har gjort ett större fel på jobbet och efter ett tag kommer jag på mig att tänka: fasiken vad klantig jag är. Riktigt dum. Värdelös som inte kan se vad jag gör.

Varför hamnar jag där så snabbt? Jag är glad över att jag märker att jag gör det och kan svänga om tankarna men jag tycker inte om att tanken kommer.

Men jag hann avboka att gå till en kompis ikväll, som jag ska boka på igen.
Jag ska INTE gömma mig. För jag är inte värdelös.

Ska gå emot felaktiga reaktioner.

2 kommentarer:

Linda sa...

Du e så stark och modig som står emot och vägrar ge upp mot äs.
kram

K sa...

Åh jajajaja! Du har helt rätt i den kommentaren du skrev till mig och du har SÅ rätt i det du skrev. Jag börjar nämligen tro att det inte räcker med att tänka sig friskare, klokare och mindre ätstört. Man måste AGERA. Bara genom att i handling visa på annorlunda beteende kan man på riktigt ändra sina vanor, tankar och känslor. Precis som du gjorde. Genom att visa för sig själv vad som gäller. Tankarna är så svåra att styra och kontrollera, men ens beteende går ju verkligen att ändra eftersom det är så praktiskt. Fina Tokfia, du gav mig precis motivation och inspiration att fortsätta! Tack.