måndag 29 augusti 2011

Att gå emot och må bra

Var hos kompisen i fredags och hade jättetrevligt. Precis vad jag behövde, att umgås med över god mat och gott vin. Att prata om allt allt och om ingenting och återigen få bekräftelsen på att livet är så mycket mer än att fastna i idiotiska tankar.
Så jag gjorde en rejäl groda i fredags, jaha och så vadå? Det var ett misstag och alla gör sådana och det ändrar inte på vem jag är som människa. Snarare visar det att jag är mänsklig. Ja det kostade företaget lite, så vadå? Hur mycket har jag inte dragit in? Perspektiv är inte lätt att få på en gång, men det kommer...

Acceptans är svårt.
Att gå emot är svårt.
Men så värda att kämpa för!

För jag mår så bra när jag accepterar mig som jag är.
Och vem är jag då?
Med mina bra och dåliga sidor tillsammans blir jag en alldeles underbar unik Tokerina!

Inga kommentarer: