måndag 21 mars 2011

Blandat

Vårdagjämning. Går åt ljusare dagar, och det hjälper en människa som jag som älskar sol och värme.
Jag mår ok men är sliten efter de senaste månaderna. Dödsfall, utflyttning av barn, sömnsvårigheter, kort återfall i ÄS, stressigt på jobbet gör att jag inte direkt känner mig piggelin. Har prioriterat mig själv och bokat in en dag ledig, ska på spa alldeles solo och bara vara.

Annars tänker jag mycket på livet i stort. Lite vad allting går ut på. Det är naturligt att sådant kommer när döden kommer nära. Men jag tror att det jag funderade ut på behandlingen fortfarande stämmer:att vara i nuet, njuta av dagen och känna alla känslor. Gör jag det valet varje dag väljer jag rätt. För det är mitt val och ingen annans.
Jag kommer inte att orka eller kunna göra det bästa valet varje dag i resten av mitt liv men det är ok, för jag kan resa mig igen. Och återgå till att göra bra val.

Jag har en del av mina problem kvar, som att jag har svårt att visa mig ledsen. Men det är också ok, för jag vet att jag har dem. Och då kan jag jobba med dem.

Idag ska jag träna igen, valde att låta bli förra veckan då jag märkte att jag påverkades av en kollega för mycket. Blev att jag ville träna för att vara lika duktig som henne, och det är fel orsak. Känns bättre nu så idag går jag ner till träningslokalen för att jag mår bra av det.

Inga kommentarer: