onsdag 9 mars 2011

"Bara..."

Har kommit på en sak jag gör omedvetet.
Om jag skickar sms till någon skriver jag oftast: "Jag ville bara..." Samma sak om jag ringer till någon. "Jag ville bara..."
Varför sätter jag in ordet bara? Det är som att det jag vill säga inte är viktigt. Och så är det inte. Detta hänger kvar sedan alla år med att hata sig själv och att då anse att jag är värd något. Och eftersom det inte stämmer så är det inte bra att beteendet med att skriva bara är kvar.

Så från och med nu försöker jag att ta bort ordet "bara". För det jag har att säga är mer värt än så!

2 kommentarer:

nixpro sa...

Man uttrycker sig gärna så. Säger man gärna "man" när man menar jag.
Jag känner absolut igen mig i att se till att hjälpa alla andra, ha tid för alla andra, inte ta plats. Och man gör inte någon gladare av det. Det är bara självdestruktivt.
Det var bara det man ville säga ;)

nixpro sa...

Jag vill bara förtydliga lite. Det skulle förstås stått: Man säger gärna bara för att inte vill ta plats. Och man säger man gärna "man" när man menar jag.
Jag känner igen mig i att se till att hjälpa alla andra och uppoffra sig. Och man gör inte någon gladare av det. Det är bara självdestruktivt.
Det var bara det man ville säga ;)
Och det är typiskt att skriva ett förtydligande fast alla säkert förstod vad man menade i första försöket. Sorry att man tog upp en massa plats nån annan kunde skrivit något vettigt på ,)