torsdag 18 mars 2010

Kort sammanfattning av semestern

Vaken pga tidsomställning...
Jag har haft en underbar semester. Har bott bra, haft underbart väder, ätit god mat. Badat, solat, nån utflykt. Bara varit och njutit av varje dag.

Men det ar kul att se vad det ar som har spökat.
Jag har vågat gå på stranden i bikini. Och då menar jag inte bara mellan vattnet och solstolen utan upp och ner till rummet (bodde iofs precis bredvid) men även promenader längs stranden. Och faktiskt har jag kunnat koppla av då. Första gången i mitt liv.
Däremot vissa kvällar när jag tagit på mig kläder har jag tyckt att jag sett tjock ut. Borde det inte varit tvärtom? Men det har inte varit mycket heller. Jag har verkligen tagit storkliv framåt.
Har ätit bra och druckit öl utan att ha ågren för kalorier.
Laddat alla batterier, det var väldigt nödvändigt.

En sak som jag hakade upp mig på var detta att bli brun. Jag blir inte brun som en pepparkaka utan mer lite gyllene så där. Det är de pigment jag har. Men eftersom man alltid ska bli brun på sommaren har jag pressat och kämpat. Nu låg jag en hel del i skuggan för att inte bränna mig som jag gjort förut. Och tänkt att jag har de pigment jag har. Kan måste då erkänna när jag sett andra, vad bruna de är varför ligger jag i skuggan? Satt på planet hem och konstaterade att andra var brunare än mig, men inte alla.

Så en kort sammanfattning, jag har haft det jättebra!

Inga kommentarer: