måndag 1 mars 2010

Fredagsmys, knappast.

I fredags gjorde jag något bra. Jag grät och visade B helt hur dåligt jag mått sista veckan. Har inte riktigt sagt det fullt ut då gamla rädslor kom i dagen och jag var säker på att han inte ville ha mig om han såg mig så ledsen. Men i fredags kväll orkade jag inte hålla det uppe. Jag grät och jag berättade. Berättade att jag tyckte det var jobbigt när jag försöker göra det jag vill så får jag dåligt samvete. Berättade att jag skämdes när jag grät inför honom. Osv... Snacka om fredagsmys va? Men vad skönt det kändes efteråt! Och inte har B lämnat mig.
Resten av helgen var mycket bättre när jag fått ur mig allt. Insåg åter igen att det är ok att vara ledsen ibland och tycka att det är jobbigt. Och om jag tycker något är jobbigt så kan jag ändra det. Bara jag och ingen annan kan säga till när jag tar åt mig av kommentarer och jag blir sårad, av tex min familj. Som jag sagt tidigare, har jag varit sjuk så länge kan jag inte förvänta mig att allt ska vända på en gång. Jag övar och övar och går vidare. Går bättre varje gång. Skönt att få ur sig detta innan semestern.
För i morgon flyger jag till sol, bad och avkoppling. Ska till Asien, inte thailand men i närheten... :)

Inga kommentarer: