torsdag 3 november 2011

Jag väljer del 7835 eller nåt

Det går fort just nu, stora förändringar på kort tid. Alla i min omgivning hänger inte med. (Ska flytta till en gemensam bostad med B om två veckor.)

Jag väljer att se till att jag mår bra och det här är rätt för mig, sedan får det ta längre tid för andra att hänga med. Det är svårt för omgivningen när jag alltid prioriterat de först förut och nu prioriterar mig först, klart det är ovant. Men både jag och de får vänja sig. Samvetet vill säga annat ibland men jag säger emot för jag är lycklig för jag gör vad jag vill, givetvis utan att köra över någon annan.

Jag kan inte göra något åt andras tankar, jag kan bara göra något åt mina. Och ser alla att jag mår bra av att inte dra på mig en offerkofta så vänjer de sig.

För idag är jag stark. Idag mår jag bra. Därför lever jag idag. Morgondagen vet jag inget om.

Inga kommentarer: