fredag 7 oktober 2011

Jag fortsätter välja

I går kväll pratade jag med B och fick en kommentar som jag tog åt mig av. Blev ledsen och tyckte att jag lät sur och så sa vi hej då ses i morrn och lade på. Jag stod då ledsen och funderade varför han sa så och undrade att varför kan han inte förstå...
Började grubbla och fundera. Tankarna som kom var ju inte direkt positiva.
Kände att vad håller jag på med? Ringde istället upp B och sa ledsen om jag lät sur (hade han inte hört) men jag blev ledsen av din kommentar (som han inte hade menat det jag tolkade det som).
Kunde därmed släppa den kommentaren istället för att ha den gnagande i skallen.

Blir så stolt över mig själv när jag gör sånt här. När jag gör bra val.

Återstår bara att jag kan göra lika bra val på jobbet. För där blir jag för det mesta tyst och backar istället... Och det är inget bra val.

1 kommentar:

Linda sa...

Jaaaaa nu äntligen går det :)
Man är så van att få skriva spontant om det man precis läst.
Så bra att du ringde upp honom trots att du egentligen hade något att be om ursäkt för. Man får lov att reagera och känna irritation även vid missförstånd. För det vet man ju inte förrän i efterhand. Känslor känns
kram