måndag 26 september 2011

Bra tankar

Efter urladdningen i torsdags har det varit så mycket lättare i helgen. Och när jag är mer i balans så går det lättare med maten med.

Och när jag är mer i balans kunde jag få följande bra tankar i helgen:
B flyttar inte ihop med den tjejen som han tror att han känner. Han flyttar ihop med den tjejen som han verkligen känner.
Han har sett mig bli helt nojig över smörgåsbord. Han har sett mig gråta när det blir för mycket. Han har sett mig bli mindre hysterisk över småsaker. Han har sett flera av de saker som jag alltid förut har gömt. De saker som jag skäms över när jag gör dem.
 Han vill flytta ihop med mig eftersom han älskar mig. Mig med alla mina sidor och egenheter.

Åkte förbi bästa vännen igår och grattade henne på födelsedagen. Jag hann inte åka förbi på dagen då vi tömde båten men jag åkte förbi på kvällen utan förvarning och hon blev jätteglad.
Hon vet att jag kommer för att jag vill, inte för att jag måste.
Mina vänner vill  umgås med mig för att de tycker om mig. Mig med alla mina sidor och egenheter.

ÄS har ingen plats i det nya hemmet och resten av mitt liv.
Och sättet att få det att vara så är att jag fortsätter att gå emot när den vill banka på och komma in. Visa B och andra när jag mår skit. Berätta när jag blir nojig över något. Fråga när jag inte förstår vad den andra menar och inte gissa för då blir det fel.

ÄS ska fortsätta vara borta ur mitt liv. Mitt liv ska var mitt.

1 kommentar:

Linda sa...

Wow wow wow vad underbart och vad glad jag blir för din skull :) sitter här och ler lite fånigt i sängen.
Och du har ju sååå rätt och du är sååå modig som verkligen låtit B få lära känna dig och hela dig utan några fasader.
Kram kram kram <3