onsdag 8 juni 2011

Tro

Jag hittade en bra definition av självkänsla:

Självkänsla är egenskapen att uppleva sig själv som kompetent att klara av livets grundläggande utmaningar.

Idag glider jag fram med en känsla att jag är kompetent att göra detta. Med andra ord idag tror jag på mig själv. Och jag tror att jag vågar. Fel, jag vet att jag vågar.
Jag kommer misslyckas emellanåt, det jag inte kan det kan jag däremot lära mig. Och jag lär mig av misstagen.
Men jag tror på mig själv. Graden av hur mycket jag tror på mig själv kan variera med. Men jag har tron i botten. Tron på mig.

Och som Astrid sa: "Ibland bara måste man göra saker trots att man är jätterädd. Annars är man ingen människa, då är man bara en liten lort."

Jag kommer vara jätterädd många gånger mer i livet. Men jag gör saker ändå...
För jag är en underbar själ...!

Inga kommentarer: