torsdag 16 juni 2011

Kroppsbild

Idag har jag på mig en ny tröja som är lite svagt genomskinlig. Man ser inte helt igenom men om solen skiner på den kan man ana konturer ungefär. Innan behandlingen skulle jag aldrig någonsin ha något sådant på mig oavsett vad jag vägde. Aldrig.
Idag kan jag inte säga att jag känner mig helt avslappnad men ändå ok. För det första så syns det inte så mycket som jag tror och för det andra vem bryr sig? Ingen förutom jag.

Såg på bilder från helgen igår, och på lördagen hade jag på mig ett par shorts som jag då tyckte satt lite tight och att jag såg lite väl rund ut i dem. Men på bilderna såg jag inte detta, de satt bra och inte såg jag rundare ut alls. Alltså syntes det bara i mitt huvud. Återigen, vem bryr sig? Ingen förutom jag. Så därför åkte tröjan på i morse efter att den har legat i min garderob ett par veckor.
Kräver tid att svänga om många års tankar och en skev kroppsbild. Fast det går åt rätt håll!Och det upptar inte mina tankar 24/7 som förr utan numer då och då. Och det blir hela tiden lite längre mellan dessa då och då...

Inga kommentarer: