tisdag 26 oktober 2010

Ingen bra situation

Tungt just nu.
Känner mig utanför på jobbet. Det pratas vikt hela tiden.
Om hur tjocka/smala alla är, hur mycket de behöver gå ner i vikt, hur mycket man tränar. Hur mycket man borde träna...
Jag vill inte att det påverkar mig men det gör det. Och inte på ett bra sätt.

Har slutat fika ihop med de andra. Inte heller bra för jag isolerar mig.

Men vill inte att alla andra ska sluta prata om nåt bara för att jag inte fixar det. Vet inte hur jag ska hantera detta. Så jag fortsätter att antingen inte fika alls eller att sitta i mitt eget rum för mig själv.

Mår inte bra av situationen.

3 kommentarer:

Nabis sa...

Tack för ditt svar. Det är väldigt lärorikt att höra hur andra, som har kommit längre, löser matfrågan. Så tack.

Jag hoppas det löser sig på jobbet. Folk som hänger upp sig på kroppsrelaterade frågor kommer vi tyvärr få dras med. Hela västvärlden obsessar om det i högre eller lägre grad. Hoppas det snart blir lägre borta hos dig.

Kram

Bundlebug sa...

Åh, jag vet. Det hände mig senast i torsdag på en mammaträff. Det var livliga diskussioner om hur mycket man hade gått upp under grav, hur mycket man gått ned efter förlossningen, hur mycket som var kvar att gå ned, träning, mat, löst skinn, fettvalkar m.m. m.m. Man bara sitter och skruvar på sig och vill helst inte vara med. Men dessa samtal kommer man väl aldrig ifrån, på jobbet pratas det ju allt som oftas över lunchen om de senaste dieterna, suck! Och alla tittar i varandras matlådor för att se hur nyttig el. onyttig man är. Det kanske är bäst att bara nonchalera det hela, eller försöka byta samtalsämne. Lycka till!

Bullen sa...

Tycker också att det är jättesvårt, det där med allt prat om vikt och dieter...

På jobbet slipper jag det, för jag har talat om för mina fyra kollegor att jag inte klarar av det... Det känns väldigt skönt!

Men i många andra sammanhang hammnar jag mitt i den typen av diskussioner. Jag brukar också gå därifrån, eller försöka börja prata om något annat med den som sitter bredvid.

Man måste nog acceptera att det är så, folk kommer alltid prata om vikt, bantning och dieter - det får man lära sig att hantera på något sätt, bara stänga av öronen för...

Men det är inte lätt!